.

Med tanke på läget nu så distanspluggar jag mest här, därav att jag inte har så mycket att skriva om. Läget för skolan är fortfarande oklart och ingen vet när vi får komma tillbaka på riktigt igen eller hur allt blir i framtiden. Det här är en ny situation för alla, så det är helt förståeligt att saker blir oklara och att ingen vet. 
 
Jag känner dock att det är små problem, med tanke på den stora katastrofen som sker i världen nu. Det här sätter verkligen perspektiv på saker, får ens små vardags och ilandsproblem att bli extremt små och obefintliga. Jag har den stora turen att de i min närhet än så länge är friska och är så oerhört tacksam över det. Jag lider så otroligt mycket med alla som kämpar, alla sjuka och alla anhöriga som förlorat någon. Tänker på er! ♥ 
 
Förr eller senare så kommer den här situationen bli bättre men tills dess får vi försöka peppa varandra, hålla oss hemma så mycket som det går och prata med familjen via facetime istället för att ses (trots att jag saknar ihjäl mig efter dem).  
 
Ta hand om er så hörs vi snart igen ♥
#1 - - Camilla:

Hej, jag undrar lite över upplägget på utbildningen. Har det varit mycket föreläsningar och obligatoriska moment alla vardagar eller är det ibland självstudier? Menar från starten av utbildningen och inte bara nu i coronatider. Jag undrar för jag skulle behöva veckopendla om jag kom in på utbildningen. Mvh Camilla

Svar: Hallå! Det är mestadels skola varje dag. Inte obligatoriskt varje dag (men ofta någon gång i veckan iallafall om jag minns rätt) men föreläsningar varje dag. Men man kan absolut skippa några föreläsningar då och då och plugga hemma om man vill. Jag har gjort så och det har funkat bra. Så jag tror det fungerar de första tre åren iallafall. Under de kliniska åren (åk 4-5) så är det obligatoriskt varje dag och man går jourer både dag, kväll och natt ibland så då är det smidigt att bo närmre skolan om man kan. Men det är nog inga problem att lösa då heller. För att sammanfatta: det är lite självstudier tyvärr men oftast är inte föreläsningarna obligatoriska så man kan skippa dem och plugga hemma om man tycker det fungerar.
Hoppas du fick svar på frågorna. Skriv gärna igen om du har fler frågor!

Mvh, Emelie
emelievetstudent.blogg.se